KOLOR
Twojego TEMPERAMENTU
Harmonia między zapachem i kolorem poprawia samopoczucie. Otaczanie się przyjaznymi barwami i ulubionymi zapachami relaksuję,wprawia w dobry nastrój.
Kolory wpływają na nasz nastrój.Często wybieramy je zupełnie podświadomie.Niektóre barwy doskonale nas odprężają, inne napełniają niezwykłą energią. Agresywne kolory mogą irytować.Ciemne niepokoić. Intensywne barwy potrafią być tak sugestywne ,ze niemal emanują zapachami..Róż-kwiatem hibiskusa, czerwień-truskawką,fiolet-świeżymi winogronami.Przy doborze kolorów kierujmy się intuicją.Nie bójmy się jaskrawości,nawet jeśli traci kiczem.Lato lubi światło.Odsłońmy okna,a wtedy nawet najdelikatniejsze pastele ożyją.Barwy sprzyjają rozwojowi duchowemu.Wykorzystajmy ich energię do poprawy naszego samopoczucia.Naukowcy udowadniają,że człowiek potrzebuje wszystkich kolorów tęczy: zimnych i ciepłych,jin i jang.Wykorzystajmy wiedzę o kolorach do lepszego poznania nas samych.
Kolor zielony-relaksuje,zmniejsza napięcia,uwalnia od stresów,wprowadza harmonię i równowagę.Daje poczucie spokoju i bezpieczeństwa.
Kolor różowy uspokaja emocje.Zmniejsza uczucie irytacji i agresji,sprawia,że czujemy się otoczone sympatią.Łagodzi również poczucie osamotnienia,przygnębienia i bezbronności.
Kolor fioletowy silnie oddziałuje na psychikę,łagodzi zaburzenia emocjonalne,uwalnia od lęków.Inspiruje,budzi wrażliwość na piękno,stymuluje kreatywność i rozwój duchowy.
CZARNY kolor to symbol władzy, mocy, trwałości i
wytrzymałości, inteligencji, elegancji, ale także zła, na zachodzie
symbol żalu, dodaje powagi, wywołując przy tym silne emocje, nie należy
używać go zbyt dużo, bo łatwo jest przytłoczyć nim potencjalnego
klienta;
BIAŁY to symbol czystości, niewinności, bezpieczeństwa,
jest najbardziej neutralny w całym spektrum kolorów. W niektórych
wschodnich częściach świata, biały wiąże się z żałobą.
ŻÓŁTY to kolor słońca, symbol radości, aktywizuje
wspomnienie dobrych czasów m.in. wspomnienia z wakacji, klient otoczony
żółtym czuje optymistyczne wibracje w mózgu, który uwalnia więcej
serotoniny, odpowiedzialnej za chemiczne poczucie szczęścia, wydobywa
twórcze myśli,przyspiesza metabolizm, więc w gastronomii idealnie obudzi
głód u potencjalnego klienta (pomarańczowy także), a co za tym idzie
zwiększy sprzedaż (logo McDonald's).
CZERWONY w naturalny sposób przyciąga oko potencjalnego
klienta i wprowadza go w stan ekscytacji, kojarzony z energią (nie
należy z tym kolorem przesadzać, gdyż zbyt dużo czerwieni wzbudza
agresję, jeden akcent wystarczy - czerwony krawat, krzesło, lampka,
obraz, menu na stronie www), wywołuje silne asocjacje związane ze
świętami, które aktywizują w mózgu uczucie miłości i chęć dawania
(czerwone róże, Walentynki, Boże Narodzenie);
BRĄZOWY to symbol niezawodności, stabilność, w końcu to kolor samej ziemi, idealnie wyraża to co naturalne lub organiczne.
ZŁOTY to symbol bogactwa i obietnica lepszych czasów, idealny w połączeniu z czernią lub bielą.
TROCHĘ HISTORII:
Uzdrowienia kolorami znano już w
starożytnych Indiach, Chinach i Egipcie. Dziś powracając do natury,
chromoterapia odzyskuje należne jej miejsce wśród stosowanych sposobów
leczenia.
W Chinach stosowano np. kolor żółty w
problemach jelitowych poprzez malowanie pacjentów na tą barwę. Osoby z
gorączką z kolei były poddawane terapii przy użyciu czerwonego koloru
(np. naświetlanie). Nawet w czasach Egipskich, malowano pomieszczenia w
zależności od tego jaki się chciało uzyskać efekt.
J. Goethe jako jeden z pierwszych w
Europie opisał wpływ kolorów na ludzką psychikę poprzez szereg badań.
(sławna publikacja “Nauka o kolorach” 1810 r którą nazwał książką
życia). W 1903 r. Nels Ryberg Finsen otrzymał nagrode nobla dzięki
swojemu odkryciu leczenia gruźlicy i różnych problemów skórnych przy
użyciu lampy ultrafioletowej.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz